به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ سرهنگ پرویز یعقوبی، مهم ترین فلسفه تشکیل پلیس ۱۱۰ ، را ایجاد ارتباط آسان، سریع و مطمئن در راستای کمک رسانی و ارائه خدمات انتظامات، ترافیکی، امنیتی و... به شهروندان، تحقق شعار مردم مداری و جامعه محوری پلیس و افزایش رضایت شهروندان و رعایت عدالت در ارائه خدمات انتظامی برشمرد و افزود: مرکز فوریت های پلیس 110 در بدو امر به منظور رسیدگی به نیازهای فوری شهروندان تشکیل و راه اندازی شد؛ اما رفته رفته به واسطه اقدامات و خدمات خوبی که به شهروندان ارائه کرد، تعداد تماس های واصله به این مرکز و همچنین ابعاد و تنوع آن، روز به روز گسترش یافته به گونه ای که هم اکنون روزانه بیش از ۳۲ هزار تماس در طول ۲۴ ساعت از طریق تماس تلفنی شهروندان به این مرکز واصل می شود.
سرهنگ یعقوبی بیان کرد : افزایش ابعاد و تنوع تماس های واصله به این مرکز تا حدود بسیار زیادی روند منطقی دارد، اما افزایش کمیت این تماس ها بنابر دلایل مختلفی از روند منطقی پیروی نمیکند. به عنوان مثال بسیاری از تماس های واصله به این مرکز یا مرتبط به این مرکز نبوده و یا بنابر دلایل عدیده از جمله، ضعف در فرهنگ سازی، مصاحبه های غیر کارشناسی برخی از دستگاها، اعتماد به پلیس و عملکرد خوب پلیس و ... همواره رو به افزایش میباشد.
وی با اشاره به این که برخی تماس های غیر فوریتی و غیرمرتبط سبب اشغال خطوط این مرکز منجر به تأخیر در حضور به موقع ماموران در محل حادثه میشود، گفت: در استعلام طرح های ترافیکی، هموطنان عزیز میتوانند از طریق شماره تلفن های ۸۷۵۰۰ (ندای ترافیک)، سایت شهرداری تهران، سایت راهور ناجا، رسانه های جمعی و ... به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند و همچنین در خصوص اختلافات خانوادگی و مسائلی همچون پرداخت نفقه، بیرون راندن از منزل، بیرون ریختن اسباب و وسایل زندگی و ... از طریق طرح دعوی در دادگاه های ذیصلاح مورد رسیدگی قرار گیرد و همینطور در خصوص مسائلی همچون ترکیدن لوله آب، تخریب اتصالات اتصال برق، ارتباط بیسیم و ... به ترتیب با سازمان های آب، اداره برق و مخابرات تماس حاصل شود، همچنین در خصوص مسائلی همچون زنان رانده شده از خانه، خشونت های مستمر خانگی و... با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) تماس بگیرند.
سرهنگ یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود، گفت: هموطن عزیز می تواند در خصوص هر گونه مشاوره با شماره تلفن های ۱۲۹ در خصوص مشاوره قضایی، ۱۴۸۰، مشاوره اجتماعی و ۱۲۳ مشاروه بهزیستی، تماس بگیرند.
معاون عملیات پلیس پایتخت، با اشاره به این که یکی از مسائلی که باعث افزایش حجم تماس های مردم با پلیس ۱۱۰ و همچنین ماموریت های آن می شود پارک کردن خودرو در محل های پارک ممنوع و مقابل پارکینگ منازل است ، تصریح کرد: متأسفانه برغم اطلاع رسانی های انجام شده در این خصوص همچنان برخی از شهروندان اقدام به سد معبر می کنند که موجبات نارضایتی شهروند را به دنبال دارد.
وی با ذکر این مطلب که بسیاری از شهروندان، مرکز ۱۱۰ را با مرکز ۱۱۸ اشتباه می گیرند، بیان کرد : این تماس ها باعث افزایش حجم تماس ها و اشغال شدن خطوط ۱۱۰ می شود.
سرهنگ یعقوبی در پایان، اظهار امیدواری کرد: شهروندان با مطالعه دقیق این مطالب و سر لوحه قرار دادن محتوای آن اقدام به فرهنگ سازی برای خانواده، دوستان و آشنایان کنند تا مرکز پلیس ۱۱۰ بتواند خدمات کیفی مناسبتری برای شهروندانی که نیاز به حضور فوری پلیس ۱۱۰ دارند ارائه کند.